Перед покупкою косметики або харчової добавки ми, в першу чергу, дивимось на термін придатності. Але якщо взяти до рук японський товар, то скоріше всього ви його там не знайдете. Більше того, законодавство Японії не вимагає обов’язкового вказання терміну придатності на упаковці. Як це можливо? Дуже просто, зараз будемо розбиратись.
Чому на багатьох японських товарах не вказаний термін придатності?
Насправді перед японським покупцями навіть не стоїть питання простроченості продукції, так як виробники просто не допускають такі товари до продажу, тим більше на прилавки магазинів. Як так відбувається? Для цього існує декілька причин:
- Висока конкурентність ринку. Японські виробники не можуть дозволити собі “розслабитись”, бо в такому випадку можуть втратити потенційного покупця. Через це вони постійно проводять наукові дослідження, тримають лабораторії та по максимуму намагаються вдосконалити свою продукцію. Таким чином, лінійки товарів регулярно оновлюються, а старі відразу знімаються з виробництва, тобто товари просто не встигають прострочитися. Наприклад, найчастіше оновлюються японські сонцезахисні засоби, раз в рік сто відсотків. Тому купуючи санскрін ви можете навіть не перевіряти термін придатності.
- Середній термін придатності після дати виготовлення японських товарів становить 3 роки! Зважаючи на високий попит на продукцію та ретельне планування реалізації, товар просто не може так довго залишатися на складі.
- Японські виробники дуже турбуються за свою репутацію, тому не дозволять продаж продукції, в терміні придатності якої вони не впевнені.
- Кримінальна відповідальність. Свідомий підхід до дотримання терміну придатності в Японії активно підтримується законодавством. Згідно шостого положення статті 5 Закону Японії про косметику та космецевтику, менеджери або виробники, які продають прострочені продукти, будуть позбавлені волі терміном 7 років.
Ще одна причина не турбуватись про термін придатності японських товарів, це довіра до виробників. Такі титани японського ринку як Shiseido, Rohto, Meiji і багато інших вже більше 100 років займаються успішною торговою діяльністю та користуються повагою і довірою багатьох людей по всьому світі.
Також виробники в обов’язковому порядку зазначають, що навіть якщо термін придатності якимось чином закінчився, це можна легко визначити по зовнішньому вигляду продукції. Наприклад, при зміні запаху, кольору і текстури товару, не рекомендовано застосувати або споживати його. Такі “симптоми” простроченості обов’язково вказуються на офіційних сайтах виробників.
На яких товарах все-таки вказаний термін придатності?
На деяких японських товарах навіть вироблених для внутрішнього ринку можна знайти термін придатності. Серед них:
- Японські вітаміни та харчові добавки;
- Краплі для очей;
- Зубні пасти (крім Sangi Apagard);
- Косметичні засоби деяких брендів (косметика Fancl і Attenir, деякі бренди KAO, бренд Chifure).
Але все ж таки на косметиці найбільших японських виробників: Shiseido, Kanebo, Rohto – термін придатності не вказаний, тільки зашифрований код. Як його прочитати? Ніяк! Тільки дзвонити на гарячу лінію виробника, називати цифри та дізнатися дату виробництва. Але для цього потрібно досконало володіти японською мовою.
Важливо! Інколи на японських упаковках можна побачити такі знаки як 6M, 12M. Як правило, це означає, що після відкриття найкраще використовувати засіб протягом 6 або 12 місяців. Наша рекомендація – після відкриття харчової добавки, крему або лосьйону намагайтеся регулярно його використовувати. Не відкладайте на рік, не зберігайте на сонячному вікні та не змішуйте з іншими засобами.
Як читати японські терміни придатності?
У Японії є кілька маркувань терміну придатності:
- 消費期限 СеуХі-Кігьон, тобто термін придатності. Таке маркування ставиться на сирі продукти: фарш, свіжа риба та продукти, які швидко псуються, та на лікарські засоби, які потрібно купувати виключно в аптеці (не вітаміни та БАДи). Такі товари, здебільшого, не продаються в нашому магазині.
- 使用期間 Сеє-Кікан – вжити до. Таке маркування ставиться на більшість лікарських засобів, які продаються в аптеках для лікування захворювань, наприклад, при ГРВІ. Якщо до закінчення терміну придатності продуктів із таким маркуванням залишається 1-2 місяці, то вони не продаються! Такі товари, можна зустріти в нашому магазині, але, все ж, дуже рідко.
- 賞味期限 СеуМі-Кігьон. Це маркування ставиться на багатьох продуктах харчування, у тому числі на БАДах, вітамінних комплексах. Це термін до якого добавка має найвираженіший смак. АЛЕ!!! Після цієї дати продукт не зіпсований, його можна спокійно вживати. В випадку БАДів, харчових добавок після СеуМі-Кігьон можемо спокійно приймати їх ще 3-6 місяців, потім орієнтуємось на суб'єктивну оцінку, зміну зовнішнього вигляду, запаху, смаку. Товари з цим маркуванням часто зустрічаються в нашому магазині.
Варто пам’ятати, що у випадку розміщення терміну придатності, він зображений у незвичному нам вигляді. Тобто формат дати у японців виглядає так: YYYY.MM.DD (наприклад, 2023.03.05 – що означає 5 березня 2023 року). Деякі виробники навіть не вказують число, лише місяць.
Отже, тепер ми знаємо, що серед великого асортименту японських товарів майже неможливо знати прострочений. Крім того, наш інтернет-магазин Japan Trading ретельно перевіряє терміни придатності та продає продукцію тільки надійних перевірених виробників, тому Вам точно не попадеться зіпсованого та неякісного товару. Якщо в товару термін придатності все-таки наближається до закінчення ми завжди інформуємо про це своїх покупців та робимо щедру знижку. З нами Ви можете бути впевненими та спокійними, що отримаєте оригінальний та якісний товар з максимальним терміном придатності.